ICR 2018 - Část 1. z Nemyčevse do Almérie
Bylo ke konci léta roku 2017, když jsem jel z města do naší vesničky z nákupu. Vede k nám několik cest a já vybral tu vzor Ukrajina, resp. "panelku". V tom mi zvoní telefon, kde se dozvídám nabídku jet v lednu následujícího roku na rallye do Afriky. Po krátke konzultaci s manželkou, volám nazpět, že nabídku s radostí příjmám. Protože cestování je přesně dle mého gusta a i když jsem v Africe už byl, říkal jsem si, proč se nevrátit, zvlášťe pak do jiné oblasti a na delší dobu. Následovalo pár schůzek a telefonátů, sáhodlouhé přípravy a nákupy zdravotnického materiálu - zde patří dík lékárně Trio z Jičína za sponzorské poskytnutí značného množství léků. Týden před odjezdem je mi dovezen teréní vůz značky Nissan Pathfinder, ve kterém strávím následující skoro 4 týdny.
Ale to už je 17.ledna, auto napakováno vybavením a já v 7:00 líbám ženu a děti a vyrážím z Nemyčevse směr Praha, kde se setkám s další částí pořadatelského teamu. V Praze plníme další 2 "gaziky" a Transita s vlekem dalšími věcmi a kolem oběda vyrážíme na první část cesty do francouzkého Besancon. Zde spíme na hotelu u dálnice a ráno za deště vyrážíme směr Barcelona. Cesta ubíha, čím jižněji jsme, tím se lepší počasí. To dodává na radosti jinak celkem nudné cesty. V Barceloně opět prima hotýlek, na večeři jdu s Bastienem, něměcký fotograf, do blízké pizzerie. Pak vytoužený spánek. Ráno po snídani nasedáme do aut a jedeme směr Almérie, avšak v oslabení. V Barceloně jedno auto zůstáva, aby nabralo část teamu, který přiletí letadlem a dojedou někdy v noci. Teplota se šplhá až k 20-ti st., začína se zase stmívat, ale to už jsme v Almérii. V campu máme jako pořadatelé pronajatý dům s nádherným výhledem na moře. To teď sice není vidět, ale co, vzduch a šumění postačí. V místní hospůdce dáváme večeři a pivo. Zde se také setkáváme s dvěma našimi rakouskými kolegy. Vítáme je slivovicí, krátce pokecáme a jdeme spát. Je pátek pozdě večer a my jsme prozatím v cíli.
Při čekání na trajekt volám domů, přecijen je to poslední volání z Evropy v rámci tarifu. Dozvídám se velmi milou zprávu, že brácha je asi 15 min čerstvě inženýr, což mě velmi těší. Manželka a děti zvládají, paráda, takže můžeme naloďovat. Cesta přes Středozemní moře trvá cca 6 hod., proto kajuta se sprchou a možností složení hlavy přišla vhod. Moc času tam ale netrávím, chci se kochat otevřeným mořem. Vyplatilo se, hned vedle lodi jsem zahlédl nádhernou velrybu, druh bohužel nejsem schopen určit. Kochání se prokládám spánkem na 2 fáze. Začíná se stmívat, ale to už připlouváme k marockým břehům.
V sobotu začíná technicko-organizační část, která trvá do neděle. V tento čas probíhaly kromě organizačních příprav i registrace a technické přejímky závodníků. Celkem 49 motorkářů, offroaďáků, bugyn a adventure vozů je během neděle odbaveno. Večer ještě oficiální zahájení, poté všechno sklidit a spát.
A to už je ponělí 22.ledna 7:30 a ze startu vyjíždí první závodník do krátkého, asi 15km dlouhého prologu přes Almérii do přístavu, kde je cíl na shromaždišti před trajektem, který nás hodí do Afriky:) ORG auta, včetně naší terénní sanitky dojíždí na místo určení jako poslední.